تامین نقدینگی برای خرید مواد اولیه مشکل مهم تولید دارو است/ دوره وصول مطالبات بازهم افزایش یافت جدیدترین اخبار شرکت ، داروها ، مناقصات و بورس در وبلاگ داروپخش

#

تامین نقدینگی برای خرید مواد اولیه مشکل مهم تولید دارو است/ دوره وصول مطالبات بازهم افزایش یافت

  • بدون دیدگاه
  • 5 دقیقه

مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش با بیان اینکه دوره وصول مطالبات شرکت‌های داروسازی مدام در حال افزایش است و در حال حاضر به 330 روز رسیده است ، گفت: تامین نقدینگی برای خرید مواد اولیه مشکل مهم تولید دارو است.
 به گزارش روابط عمومی شرکت کارخانجات داروپخش، مسعود عابدینی در بازدید دوره ای دکتر مرتضی لطفی عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و هیات همراه و دکتر عقیل آرین نژاد مدیر عامل تیپیکو از شرکت کارخانجات داروپخش اظهار داشت: شرکت کارخانجات داروپخش دارای بیشترین ظرفیت تولید دارو در کشور است و از ظرفیت بسیار بالایی در این بخش برخوردار است.
وی افزود: تامین نقدینگی برای تهیه و خرید مواد اولیه تولید دارو یکی از مشکلات جدی این بخش است.
مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش با بیان اینکه دوره وصول مطالبات شرکت‌های داروسازی مدام در حال افزایش است و در حال حاضر به 330 روز رسیده است، بیان کرد:  تهیه مواد اولیه و اقلام بسته بندی از اهمیت بالایی برخوردار است و قیمت این اقلام نیز افزایش داشته است.
دکتر عابدینی با اشاره به اینکه در صورت تامین نقدینگی هم مشکل دیگر زمان است که در حوزه دارو اهمیت دارد، گفت: حدود 5 ماه زمان برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز است که مراحل ثبت سفارش، تامین ارز، تامین نقدینگی و انجام امورات اداری و ترخیص مواد نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه کمبودهای مواد اولیه در این بخش  به کاهش تولید می انجامد، ادامه داد: برخی از داروهای تولیدی شرکت کارخانجات داروپخش تنها به دلیل تامین نیاز دارویی کشور و جبران کمبودهای دارویی است.
مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش با بیان اینکه سبد دارویی شرکت کارخانجات داروپخش مطابق با نیاز دارویی کشور تنظیم می شود، گفت: برخی از اقلام دارویی به دلیل اشباع بازار و تولید بیش از مقدار مورد نیاز دارویی و موارد اعلامی از سوی سازمان غذا و دارو دیگر تولید نمی‌شود.
دکتر عابدینی با بیان اینکه برای بازگشت داروپخش به شرایط مطلوب و تامین مواد اولیه در زمان مناسب نیازمند حمایت سازمان تامین اجتماعی ، شستا و تیپیکو هستیم، ادامه داد: امیدواریم نگرانی‌ها در زمینه تولید مواد اولیه در نیمه دوم سال مرتفع شود.
انتهای پیام/

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید
    • Captcha