سندیکا و سازمان غذا و دارو در مسیر درست قرار دارند جدیدترین اخبار شرکت ، داروها ، مناقصات و بورس در وبلاگ داروپخش

#

سندیکا و سازمان غذا و دارو در مسیر درست قرار دارند

  • 2 دیدگاه
  • 3 دقیقه

مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش با اشاره به افزایش نیاز نقدینگی شرکت های دارویی گفت: سندیکا و سازمان غذا و دارو در مسیر درست قرار دارند .
 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کارخانجات داروپخش، دکتر محمدمسعود علیمراد در گفت‌وگو با روابط عمومی سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران اظهار داشت : صنایع داروسازی کشور در حال حاضر با مشکلات و موانع اقتصادی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند که استمرار آنها موجب کاهش توان تولید شرکت‌های داروسازی در کشور شده است.
 وی درباره نقش مصوبه اخیر بانک مرکزی و افزایش سقف تسهیلات بانکی برای حمایت از شرکت‌های داروسازی افزود: به نتیجه رسیدن موضوع افزایش سقف تعهدات و تسهیلات مالی برای شرکت‌های داروسازی در راستای تامین نقدینگی این شرکت‌ها، اقدام بسیار مفیدی بوده که به همت سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران و پیگیری‌های دست‌اندرکاران سازمان غذا و دارو به نتیجه رسیده و اقدام بسیار مفیدی در این حوزه محسوب می‌شود.
 مدیر عامل شرکت کارخانجات داروپخش با اشاره به افزایش نیاز شرکت‌های داروسازی به نقدینگی برای خرید مواد اولیه مورد نیاز تولید ، خاطرنشان کرد: افزایش سقف تسهیلات صنایع داروسازی از ۹۰ درصد به ۲۰۰ درصد سود فروش سال گذشته می تواند نقش مهمی در تامین نقدینگی شرکت‌های داروسازی داشته باشد و به تداوم تامین مواد اولیه و تولید داروهای مورد نیاز کشور کمک کند.
  دکتر علیمراد متذکر شد: البته همان طور که بسیاری از کارشناسان و دست اندرکاران حوزه دارو در این باره اتفاق نظر دارند، این اقدام در صورتی می تواند تاثیرگذاری مطلوبی در وضعیت اقتصادی شرکت‌های داروسازی داشته باشد که با قیمت گذاری منطقی و متناسب دارو در کشورهمراه شود.
 وی بیان کرد: نکته دیگری که می‌تواند در اثربخشی این ابلاغیه موثر باشد همراهی و همکاری بانک‌های عامل است،در واقع باید دید بانک‌ها برای اجرای این دستورالعمل منابع و اعتبارات مورد نظر را در اختیار دارند یا نه.
 دکتر علیمراد در پایان با اشاره به زمان بر بودن تاثیر اقدامات انجام شده در بهبود وضعیت اقتصادی صنعت دارو در کشور، بیان کرد: اصلاح وضعیت اقتصادی صنایع داروسازی کشور اقدامی نیست که در کوتاه مدت بتوان از آن انتظار نتیجه نهایی مطلوب را داشت ولی با توجه به اقداماتی که در این زمینه انجام شده است می توان گفت که سندیکا و سازمان غذا و دارو با همکاری و همفکری در این حوزه، در مسیر درستی قدم برمی‌دارند.
انتهای پیام/

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید
    • Captcha
    مقالات مرتبط